-
Producten
- Accessoires
- Accupacks
-
Batterijen
- E-Scooter accu
- Fietsaccu nieuw
- Fietsaccu refurbished
-
Fietsaccu revisie
- Accessoires Fietsaccu
- AE Energy
- Aldi
- Amslod
- Ansmann
- Antec
- ANWB
- Babboe
- Bafang
- Bakfiets accu
- Batavus
- Bergamont
- Bidon Accu
- Bikkel
- BionX
- BMZ
- Bolton
- Bosch
- Brinckers
- Cortina
- Cranenbroek
- Derby
- E-bikez
- Eco
- Fatbike accu
- Flyer
- FMH Motor
- Fylla
- Gazelle
- Giant
- Grunberg
- Halfords
- HL Down Tube
- Hollandia
- Infineum
- Joycube
- Kalkhoff
- Kemp Starley
- Kona
- Kugoo
- LeaderFox
- Llobe
- Matrabike
- Mercedes-Benz
- Montego
- Multicycle
- Ouxi Fatbike
- Pelikaan
- Peugeot
- Phylion
- Pointer
- Pro Ebike
- Prophete
- Promovec
- Protanium
- Puch
- Qwic
- RAD Powerbikes
- Raleigh
- Sachs
- Samsung
- Shinga
- Silent Force
- Sparta
- Stella
- Stromer
- Sundvall
- Sunstar
- Talent
- Thorbike
- Tianneng
- TranzX
- Trek
- Union
- Van Raam
- Victoria
- Vogue
- Vouwfiets accu
- Vroomr
- Yamaha
-
Fiets acculaders
- Fiets verlichting
-
Gereedschap accu
- AEG accu's
- Atlas Copco accu's
- B&D accu's
- Berner accu's
- Bosch accu's
- DeWALT accu's
- Festool accu's
- Gardena accu's
- Gesipa accu's
- Hilti accu's
- Hitachi accu's
- Klauke accu's
- Makita accu's
- MAX Rebar accu's
- Metabo accu's
- Milwaukee accu's
- Omsnoer apparaat
- Panasonic accu's
- Paslode accu's
- Stanley FatMax accu's
- Strapex accu's
- Uponor accu's
- Würth accu's
- Accessoires gereedschap accu
- Oplader gereedschap accu
- Revisie accu gereedschap
- Huishoudelijk
- LED Verlichting
- Lood accu
-
Opladers
- Overige accu
- RC accu
- Relaxstoel accu
- Recreatie accu
- Scootmobiel accu
- Winter
- Zonne-energie
- Magazijn opruiming
- Verzending
- Retour & garantie
- Onderzoek
- Over ons
- Procedure fietsaccu revisie
- Contact
Blogcategorieën
Zoeken in blog
Populaire posts



Bosch accu fiets opladen
Bosch fiets accu oplader aansluiten
Is de accu van je fiets nagenoeg leeg dan kun je de accu het beste volledig opladen als je je ebike binnenkort weer gaat gebruiken. Sluit de oplader van je Bosch accu eerst aan op de accu en steek daarna de stekken ik het stopcontact. Op de led lampjes van de accu wordt de laad status weer gegeven.
Tips voor het opladen van je Bosch fiets accu:
Oplaadtemperatuur: Laad de accu op bij een temperatuur tussen 10 °C en 25 °C. Extreme kou of hitte kan de batterijcapaciteit verminderen.
Probeer te voorkomen dat de accu helemaal leeg raakt. Het is beter om op te laden wanneer de lading rond de 10-20% zit.
Niet volledig overladen; Moderne accu's stoppen automatisch met laden als ze vol zijn, maar het is beter om de accu na het opladen niet urenlang aangesloten te laten.
Regelmatig opladen: Ook als je de fiets niet gebruikt, is het belangrijk om de accu elke paar maanden op te laden om diepontlading te voorkomen.
Opslag van de accu: Als je de accu langere tijd niet gebruikt, bewaar deze dan op een droge plaats bij een lading van ongeveer 50-70%.
Hoe lang mag de Bosch fiets accu opladen
Capaciteit
De capaciteteit van je Bosch accu wordt op de accu weer gegeven in Watt-uur (Wh) Meest voorkomende accu is de 400 en 500 Wh. Dit zijn afgeronde getallen en geven ongeveer de capaciteit weer. De exacte capaciteit staat op de accu weergegeven in Ampere-uur ((Ah)
Je kunt de capaciteit ook uitrekenen: Wh=Ah*V(voltage)
Bosch powerpack accu :
400 Wh / 36v = 11,6Ah ( exacte waarde is 417,6Wh)
500 Wh / 36v = 13,6 Ah ( exacte waarde is 489,6Wh)
Laadstroom bepaald hoe lang de accu laad
De meest voorkomende Bosch fiets accu laders zijn de snellader met een laadstroom van 4A (Ampere). Daarnaast zijn er de standaard Bosch lader met een laadstroom van 2A. Hiermee kun je de oplaadtijd van je Bosch accu berekenen.
Oplaadtijd = Capaciteit / laadstroom Ofwel: Hour (uur) = Ampere-hour/ Ampere)
Dus heb je een 500Wh accu met een 4A Bosch lader en is je accu volledig leeg, dan zal deze in 13,6Ah/4A = 3,4 uur opladen. Met een 2A lader duurt het dus 2x zo lang.
CC/CV laden Lithium accu
Bovengenoemde laadtijd is niet helemaal exact. Het laadproces van een Lithium acculader werkt op basis van CC/CV, wat staat voor ConstantCurrent / ConstantVoltage. Dat betekend dat je acculader de eerste 80% van je accu oplaadt met constante stroom. Om de overige 20% van je accu te vullen neemt de laadstroom geleidelijk al en de spanning neemt toe tot de accu 100% is opgeladen. Bovenstaande berekening is dus een goede benadering van de totale laadtijd.
Laat een reactie achter
Gerelateerde berichten






























Laatste Reacties